Kaj je bikram joga?

Marsikdo bi se želel ukvarjati z jogo, vendar je prepričan, da zanjo nima dovolj časa, prav tako pa je mnenja, da je joga prezahtevna. Če ste tudi vi med njimi, je za vas idealen način vadbe bikram joga – sodobna oblika joge, ki je primerna za vsakogar, ne glede na telesno moč ter ne glede na to, da nam časa vedno vsem primanjkuje.

Bikram joga nadgrajuje klasično vadbo

Pri najrazličnejših klasičnih vrstah joge potrebujemo za vadbo veliko časa, saj se telesni položaji izvajajo počasi in intenzivno, bikram joga pa je nekoliko skromnejša po svojem obsegu. Vključuje manjše število telesnih položajev oziroma asan (v izhodišču zgolj 26), vendar so te skrbno izbrane. 26 asan, za katere ne porabimo veliko časa, je izluščenih iz množice jogijevskih telesnih položajev tako, da se z njimi poskrbi za celotno telo, za vse sklope mišic, za vse glavne vezi in vse notranje organe.

Da bi bila bikram joga kljub nekoliko krajšemu izvajanju učinkovita, pa se poskrbi še s posebnimi pogoji. Vadba se izvaja v nekoliko bolj ogretem prostoru z nekoliko višjo zračno vlago, kar pomeni, da se telesni metabolizem tudi zaradi tega pospeši. Bikram joga se prav zaradi tega imenuje tudi vroča joga – in res je, poleti se lahko zaradi visokih zunanjih temperatur in naravne vlage izvaja kar na prostem, v hladnejšem času pa v prostorih, ki imajo prilagojeno klimo.

Bikram joga vam na tak način prihrani čas, kar se tiče asan pa se z njo brez težav soočijo tudi začetniki. Med 26 osnovnimi položaji telesa namreč ne gre pričakovati tistih najtežjih, na primer škorpijona in ostalih, ki zahtevajo kar se tiče moči, ravnotežja in gibljivosti že skoraj profesionalnega jogija. Ne, prednost bikram joge je prav v tem, da poskrbi za celotno telo na enostaven način, s katerim lahko za svoje zdravje, gibljivost, pospešeno presnovo in mišični tonus poskrbi prav vsakdo – ne glede na leta, ne glede na telesno pripravljenost in seveda ne glede na spol.

Leave a Reply